Dames verliezen tegen een snel en efficiënt Sprimont (17-30)

Zaterdag moest dames 1 in de sportoase voor de eerste competitiewedstrijd aan de slag. Dit was een eerste echte test voor de nieuw samengestelde ploeg en na een niet ideale voorbereiding. Sprimont nam vanaf het begin van de wedstrijd het initiatief en de dames konden tot halfweg 1ste helft standhouden (8-9). Vervolgens kregen ze een lesje in efficiëntie. Terwijl Brasschaat haar kansen niet meer kon verzilveren, mits ook een beetje tegenslag (meerdere schots tegen het doelkader), kon Sprimont naar believen counteren en scoren. 9-18 was misschien wel een overdreven, maar duidelijke ruststand.

Tijdens de tweede helft herpakten de dames zich echter goed. Er werd steviger verdedigd en ook in aanval verliepen de combinaties vlotter en de afwerking beter. De wedstrijd verliep evenwichtiger, maar de tegenstander bleef te sterk (8-12) en was dan ook de verdiende winnaar.

Ondanks de score zien we een positieve evolutie in het spel. Een ploeg met nog veel marge voor progressie, maar dat is natuurlijk veelbelovend!

Floortje (1), Evy (2), Karen (5), Inez (2), Yentl (2), Eveline (3), Joyce (2)