voorstelling nieuwe herentrainer

Jörgen Sempels, de nieuwe trainer van onze heren.

Jörgen is een leerkracht lager onderwijs en personal trainer van opleiding. Hij staat momenteel in een vijfde leerjaar. Met vijf kinderen aan het thuisfront heeft hij een drukke dagelijkse bezigheid. Alle tijd buiten zijn gezin gaat vooral naar het handbal.
Als speler doorliep hij alle jeugdreeksen bij Sasja. Daar zette hij ook zijn eerste stappen als (jeugd)trainer. Nadien volgden er onder andere nog clubs als Brasschaat(jeugd) en Atilla Temse, Rhino Turnhout, Welta Mechelen en Uilenspiegel, waar hij telkens de eerste ploeg trainde.

Waarom nu Brasschaat?
De gesprekken met het bestuur (Rudi, Steven en Herbert), waren onmiddellijk positief en duidden op een duidelijke toekomstvisie. Er was vooral “veel goesting” en ambitie om stappen te zetten in de juiste richting. Die ambitie stelt hij voorop om ergens aan de slag te gaan. We zaten dus meteen op dezelfde golflengte.

Zijn ambitie?
Jongere spelers beter maken en laten matchen met de iets oudere en ervaren spelers. Dat moet de eerste stap zijn. Wanneer je van de groep die hier aanwezig is, een ploeg kan maken die duidelijk weet wat de richtlijnen zijn op het veld, dan denk ik dat we mogen mikken op een top-3 plaats in onze reeks. Op termijn moet het de bedoeling zijn om een stap hoger te zetten en mee te spelen in de middenmoot van Liga 1.