Handbal ten tijde van Corona

Dag iedereen!

We leven nu al enkele weken in heel nieuwe en vreemde omstandigheden. Het is wennen en aanpassen: voor onze spelers, ouders, trainers, scheidsrechters, clubmedewerkers… (geen trainingen, geen wedstrijden, geen toernooien…).

In deze tijd van grote onzekerheid weten we dat het noodzakelijk is extra zorgzaam te zijn voor jongeren die opgroeien in een onzekere of onstabiele situatie. Voor velen is sporten hun uitlaatklep, hun vaste structuur.  Nu zijn er geen trainers en handbalvrienden om je mee te omringen. De wedstrijden in het weekend die weg vallen. Niet kunnen gaan supporteren voor je favoriete handbalploeg… Voor gezinnen met sportende kinderen hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen wat dit met ons allen doet. Ook wil ik mij richten naar de handbalclubs. Waar iedere dag/week/maand zoveel bestuursleden, trainers en vrijwilligers klaar staan om alles mogelijk te maken om iedereen te kunnen laten handballen. Nu is het in elke sporthal stil, de deuren zijn gesloten. Wij zitten allemaal met vragen en onzekerheden.

Maar we hebben ook elkaar om op te rekenen! Zorg voor elkaar en jezelf maar hoe?

• Bel met elkaar via whatsapp
  • Facetime met je ploeg
  • Deel leuke tips over hoe jij aan je conditie werkt
  • Wandel of fiets naar een ploegmaat en maak een praatje met elkaar, rekening houdend met de juiste afstand, 1,5 meter! Geen contact.
  • Stuur een bericht naar je trainers
  • Houd contact

Maar weet…

Wanneer het teveel wordt, de muren op je afkomen, het schoolwerk, de onzekerheid, het thuiszitten en ja ook voor de kleine en grotere vragen of problemen jullie steeds bij me terecht kunnen: api@brasschaathandbalclub.be