Interne bijscholing taping

Blessurepreventie en -herstel zijn belangrijk in alle leeftijdscategorieën. Soms kan door taping een speler op een veilige manier na blessure het spel terug opnemen. Taping kan ook dienen als pijndemping, met een speciale, rekbare tape kunnen de spieren meer ontlast worden en zo kan pijn verminderd worden. In deze basiscursus zullen we de algemene principes zien die men moet gebruiken om een gewricht te tapen, alsook hoe men een elastische tape dient te gebruiken. De gewrichten die aan bod komen zijn de enkel, knie en vingers.
Op dinsdag 24 maart zal Stijn Kerstens als kinesist van onze club een interessante bijscholing geven die open staat voor oudere spelers, trainers, begeleiders en ouders.
Gelieve uw deelname te bevestigen voor 1 maart aan Rudi Ryckebosch via rudiryckebosch@telenet.be of 0475 949 547.
De onkosten voor de deelnemers verbonden aan de club worden door de club gedragen (externe deelnemers betal en €12).
Die dag is het GEEN training U14/U16.

Waar?

clubkantine Sportoase